Як вчитель
вважаю,що головним в процесі навчання і виховання підростаючого покоління
повинні бути ерудиція вчителя, глибока культура, повага і любов до людини, що й
визначає хактер взаємостосунків з учнями
і якість знань, вмінь та навичок дітей.
З метою підвищення
рівня навчання та виховання дітей регулярно аналізую свою педагогічну
діяльність, виділяю її сильні та слабкі сторони, знаходжуся в постійному пошуку
засобів підвищення рівня знань, мотиваційної сфери потреб у знаннях із
предмету.
Добираючи
теоретичний і практичний матеріал для уроків враховую дидактичні завдання, мету
уроку, індивідуальні та психологічні особливості учнів. На
уроках намагаюся створити особливий мікроклімат
взаєморозуміння, співпраці та творчості учнів.
Протягом
всіх років моєї діяльності я систематично вдосконалювала свою педмайстерність. Поряд з
традиційними формами роботи застосовую
інноваційні методи навчання з метою активізації пізнавальної діяльності учнів.
Невід’ємною частиною моїх уроків стали:
інтерактивні технології колективно-групового навчання - мозковий штурм, мікрофон,
рішення ситуаційних задач, виконання проектів,асоціативні ряди; технології
кооперативного навчання – карусель, діалог; дискусійні питання опрацьовуємо методом «Прес», використовую елементи дебатів різноманітні
види тестів, дидактичні ігри. Підбираю та створюю різні види дидактичних
матеріалів до уроків: завдання для роботи в парах, гомо- та гетерогенних
групах, а також впорядкувала довідковий
рятівничок для учнів.
Вважаю цікавим і потрібним на уроках
такий вид діяльності, як дослідницько – пошукова робота, коли в ролі дослідників
виступають самі учні. Навчально-дослідницький процес, на мою думку, сприяє
розвитку творчих здібностей учнів, ініціативи, прагненню дитини до
самореалізації. В моїй роботі проектно-дослідницька діяльність допомагає
вирішувати в комплексі навчально-розвивальні та виховні завдання, що безумовно
підвищує мотивацію до навчання, формує навички які знадобляться учням в майбутньому.
Працюючи з класним колективом стараюся
поряд з традиційними засобами вихованя втілювати в життя нові форми роботи.
Неодноразово ми проводимо тренінгові заняття, дебати, зустрічі за круглим
столом.
Колективні творчі справи сприяють розвитку додаткового
духовного збагачення, вільного конструктивного спілкування. Метод проектів
використовую і у виховній діяльності.
Один мудрець сказав: «Якщо людина
кожного дня, не зважаючи ні на що, буде виконувати свою роботу - життя наше зміниться на краще. А сухе дерево,
якщо його щодня поливати, обов’язково зацвіте…» Тому думаю нам, вчителям,
потрібно частіше згадувати цю заповідь, щоб не стомитися раніше визначеного
терміну від нашої тяжкої праці, щоб не тьмянів
вогник душі в круговерті трудових буднів.
Використання
сучасних технологій навчання
Для підготовки до уроків активно застосовую комп’ютерні програми , Microsoft Office Word, Microsoft Office PowerPoint, Microsoft Office Excel, Microsoft Office Picture Manager, Paint, ABBYY Fine Reader, Mozilla Firefox, Pragma та ін., з допомогою цих програм
створюю власні презентації, дидактичні матеріали .
Для оптимізації навчального процесу застосовую ігрові технології, технологію проблемного та особистісно-зорієнтованого навчання, диференціацію навчальних завдань, групові , індивідуальні, класно-урочні , творчі, пояснювально-ілюстративні технології, а також класна, групова, індивідуальна і колективна форми організації навчання та виховання.
Для оптимізації навчального процесу застосовую ігрові технології, технологію проблемного та особистісно-зорієнтованого навчання, диференціацію навчальних завдань, групові , індивідуальні, класно-урочні , творчі, пояснювально-ілюстративні технології, а також класна, групова, індивідуальна і колективна форми організації навчання та виховання.
Обмін досвідом
Для науково –методичної роботи вибрана тема:
Використання інноваційних
технологій на уроках історії та правознавства
Немає коментарів:
Дописати коментар